KUNSTNIKUST! Varsti algab koolides KAMPAANIA! Aga enne veel saame tuttavaks kampaania korraldajaga!

Klaasikunstnik Kristel Haidak vastab sellel nädalal huviliste küsimustele seoses klaasvitraažide valmistamisega. Kristeli näol on tegemist avatud inimesega, kes on leidnud oma kunstilise teekonna võlu läbi klaasikunsti loomise. Ise ütleb klaasvirtaažide valmistaja, et ta ennast kunstnikuks ei pea.

Kristel, kuidas sa ennast kui kunstnikku siiski kirjeldaksid?

Kunstnik - See sõna kõlab minu jaoks veidi kummaliselt, sest ma ise ei ole ennast kunagi selle sõnaga defineerinud. Minu jaoks on klaasvitraaž üks eneseväljenduse võimalus. Põhilause, mis mind kirjeldaks on: miks teha lihtsalt kui on võimalik teha võimalikult keeruliselt. Mulle meeldivad meeletult keerukad väljakutsed. Ukse- või aknavitraaži on võimalik valmistada ka kahest erinevast klaasist ja neljast tükist. Mina teen kümnest erineva tekstuuri ja läbipaistvuselt erinevast klaasist ja 80-st tükist.

Mu tööd ei ole lihtsalt mingi suvaline aken kellelegi. Kõik minu tööd on väga isiklikud ja igat väiksematki liigutust saadab positiivne energia. Mulle meeldib harmoonia ja tasakaal ja alati midagi ekstra juurde lisada, paralleele tõmbaks ma oma töödes loodusega. Ka kõige abstraktsemates töödes üritan detaile sobitada, et tekiks voogav liikumine.

Mulle on oluline rütm, mis kajastub erineva tekstuuriga ja värviliste klaaside omavahelises kokkusobitamises.

Kust tulevad sinu ideed tööde jaoks?

Ideed ja visioonid leiavad tee minu juurde ise :)