KUNSTNIKUST! Klaasikunstnik Haidak: Positiivsed emotsioonid on liikumapanevaks jõuks minu tööde juures

Uurisime, mis käivitab klaasvitraažide valmistajat, kui kaua on Kristel Haidak klaasvitraaže teinud ja milline on olnud tema teekond...

Kristel, kui kaua sa oled klaasvitraaže teinud ja milline see teekond tänaseni on olnud?

Alustasin umbes 10 aastat tagasi. Ma ei saa öelda, et oleksin intensiivselt kõik need aastad ainult vitraaže teinud. Tegemist on loomingulise tööga, mis on seotud ja mõjutanud väga palju minu sisemist mina, kuid üks on kindel, positiivsed emotsioonid on liikumapanevaks jõuks minu tööde juures.

Olen ennast läbi oma tööde tundma õppinud. Näitena võiks tuua selle, kuidas sünnivad erinevate tööde ideed. Esialgu üritasin meeleheitlikult leida ja nuputada, mida ma kujutama hakkan. Aja jooksul jõudsin arusaamiseni, et sundida ennast ei saa ja mõtted ning kujutlused tulevad ise minu juurde just siis kui aeg on õige.

Ka olen jõudnud teadmiseni, et mul ei õnnestu oma negatiivseid või ka mingit sorti agressiivseid tundeid välja elada oma töödes.

Aastatega olen jõudnud koguda parajalt kogemusi ja vilumust ning ka teadmisi endast. Tahe klaasvitraaže teha on meeletu ning see on minu jaoks märk sellest, et olen teinud õigeid valikuid.

Kuidas sa enda loomingut paari sõnaga iseloomustaksid?

Minu tööd on positiivsed, kuid tööde sisu sõltub paljustki siiski tellijast.