KUNSTNIKUST! Kristel Haidak: Vitraažaken avas mulle võimaluse ennast avada ja väljendada

Klaasvitraažide valmistaja Kristel Haidak vastab täna küsimusele, kuidas ta selle kunstivaldkonna juurde jõudis ja millal teda valdas tunne, et ka tema võiks vitraaže valmistada.




Kuidas sa klaasvitraažide kunsti juurde jõudsid?

Kunagi sai tellitud endale koju klaasvitraaž, mis oli imeilus ning värviline. Tegemist oli aknaga ja kui ma seda akent vaatasin, siis tekkiski minus tugev tunne, et saaksin selle valmistamisega ise ka hakkama. Õppisin sel ajal Tartu Ülikoolis maalikunsti erialal.

See periood oli minu jaoks keeruline, kuna tundsin, et õlivärvid ei ole minu materjal, aga teisiti ei saanud ju. Võiks öelda, et see vitraažaken avas mulle võimaluse ennast väljendad ja avada end teisiti kui maalides.